Hoe jouw advertentie er bovenuit springt
2 min gelezenMarketing is een onderdeel van het bedrijf dat essentieel is. Met jouw marketing kan jouw bedrijf wel of niet opgemerkt worden door klanten en kun je dus makkelijk klanten aantrekken. Zo kun je ook nog eens op verschillende platformen jouw advertentie laten zien. Zo heb je veel Instagram gebruikers die jouw doelgroep kunnen zijn maar niet bij elk product is Instagram of Twitter het juiste platform. Als jij een google ads specialist in huis hebt kun je zelfs op de zoekmachines jouw advertenties hoog op laten komen en zo veel aandacht trekken.
Bepaal jouw doelgroep
Om een advertentie goed terecht te laten komen is het belangrijk dat je weet als bedrijf wat jouw doelgroep is. Als jouw doelgroep houdt van duurzaamheid, milieu en activistische bewegingen is het handig om dit in jouw advertenties te verwerken en jouw standpunten hierin duidelijk te maken. Maar als jouw doelgroep meer naar de middelbare leeftijd bereikt zul je moeten weten wat deze doelgroep aantrekt op gebied van advertenties en hier gebruik van maken. Bijvoorbeeld door middel van nostalgische dingen in de advertentie te gebruiken. Dit kan op allerlei doelgroepen goed werken.
Als jouw doelgroep meerdere leeftijden bestrijkt van jong tot oud is het misschien verstandig om met behulp google ads uitbesteden aan een specialist te bekijken wat voor advertenties op welke platformen het goed doen en dus is het wellicht nodig om meerdere advertenties te maken en deze te verspreiden op verschillende manieren. Dit kan erg lastig zijn omdat niet alle algoritmes zo goed zijn dat advertenties altijd bij de juiste personen terecht komen.
Design spreekt ook aan
Niet alleen jouw bereik moet goed zijn, ook het uiterlijk van de advertentie zelf. Het is belangrijk dat de onderdelen van jouw advertenties aansluiten op wat jouw doelgroep interessant vindt en dus naar zal kijken. Kijk dus naar kleurgebruik, lettertypes, grootte van woorden of plaatjes en nog heel veel meer. Het design van een advertentie moet ook goed passen bij de boodschap die je wilt geven zodat mensen de emotie bij de advertentie snappen. Gebruik dus bijvoorbeeld rood en donkere kleuren bij een trieste of vervelende boodschap en juist vrolijke pastel kleuren bij een positieve boodschap.